Veikkaukselta kerrotaan Iltalehdelle, että sovellus olisi mieluusti sovelluskaupassa pidetty, mutta Google ei antanut periksi.

Muun muassa Loton voi tehdä sähköisesti Veikkauksen sovelluksessa. Se oli Googlelle liikaa.

Muun muassa Loton voi tehdä sähköisesti Veikkauksen sovelluksessa. Se oli Googlelle liikaa. ALL OVER PRESS

Veikkauksen sovellusta ei löydy enää Googlen Play-kaupasta, joka on Android-laitteiden virallinen sovelluskauppa.

Veikkauksen viestintäpäällikkö Ari Räsänen vahvistaa hakukonejätin poistaneen sovelluksen vastoin suomalaisen rahapeliyhtiön tahtoa.

– Tietysti olisimme halunneet pitää sovelluksen Play-kaupassa, mutta nyt näyttäisi siltä, että se ei ole enää mahdollista.

Syy poistoon on se, että Google ei enää hyväksy sovelluskauppaansa rahapelipalveluita sisältäviä applikaatioita. Räsäsen mukaan Veikkaus käy yhä keskusteluja Googlen kanssa.

– Meillä on ollut tiedossa, että Google on viime aikoina poistanut rahapelisovelluksia muiltakin eurooppalaisilta toimijoilta. Olemme tienneet, että meillekin näin saattaa käydä.

Jatkossa Android-käyttäjät voivat ladata Veikkauksen sovelluksen suoraan Veikkauksen sivuilta ilman Google-välikäsiä. Tällä hetkellä sovellusta ei kuitenkaan ole vielä saatavana.

“Googlen linjaus”

Tietoturva-asiantuntijat varoittelevat usein virallisten sovelluskauppojen ulkopuolelta laduista sovelluksista, mutta Räsänen lupaa, että Veikkauksen sovellus on turvallista ladata.

– Veikkauksella on oma tietoturvaosaaminen sen verran huipussa, että siitä ei tarvitse huolehtia. Me tuotamme sovelluksen itse, joten ainut muutos tulee siitä, että lataus taphtuu eri paikasta.

Räsäsen mukaan Googlen ratkaisu saa jossain määrin ymmärrystä Veikkauksessa. Hän kuitenkin painottaa, että Veikkaus olisi tarjonnut sovellustaan Play-kaupassa mielellään.

– Tämä on kuitenkin Googlen linjaus ja me emme ota siihen kantaa, millä arvomaailmalla se toimii.

JANI SAVOLAINEN
jani.savolainen@iltalehti.fi

&%)#/&)/&¤)#&¤###

Veikkauksen toto-sivuilla jatkuvia ongelmia.  Tietoja ei päivitetä,  tietoja puuttuu,  yhteydet eivät toimi, reaaliaikainen kuva ei toimi.     Kumma juttu, kun iso talo ei osaa hoitaa hevoshommia.   Ennen fintotolla homma sentään toimi kiitettävästi, mutta ehkä Veikkauksen taidot riittävät vain lottonumeroiden arvontoihin ja taitopelipuoli on sitten miten sattuu.     Ei kovin kummoista asiakkaiden suuntaan.    Samoin sivujen neuvontapuoli netissä lapsen kengissä….kuten että mitkä alustat toimivat ja mitkä eivät.  Mitä laitevaatimuksia ym.     Tilaa löytyy Veikkauksen sivuilla, mutta ei taida viitseliäisyys riittää. 

+++++++++++++++++++++++++++++

   NO2::::::::   Tässäpä alla sitten sitä diiliä, mitä harva ehkä lueskelee (sitä pikkupränttiä) – kun sivulle rekkaudutaan.     ELi, siellä on luvat markkinointiin, hiiren klikkauksien syynäämiseenkin ….sekä tukku evästemainoksia kun sivu aukeaa Veikkaukselle.     Eli, pelaaja joutuu tavallaan laskemaan oman tietokoneensa suojaukset alas, jotta edes pääsee Veikkauksen sivulle ja saa sen toimimaan.  Veikkaus siis haluaa käyttäjän koneen “reidet levälleen”…..jotta voi syynätä kun gyne….että onko nyt varmasti oikea kone, oikeassa kaupungissa ja oikea tyyppi pelaamassa.    Siihen ei tunnu riittävänkään pelkkä asiakasnumero tai koodit.    Kaikki vaan levälleen.    Ei kovin hyvä juttu edes asiakkaan tietoturvan kannalta, että pelatessa on turvalaitteet selkosen selällään.   Niin virustorjunnat kuin ehkä palomuurikin.     ELi, jos ei Veikkauksen tyyli miellytä, niin jätä käyttämättä. 
_:_::__:_:_:_:_:_::_:__::__:_:_::__::__:_::_:__:
Veikkaus käyttää internetpalvelussaan evästeitä pelipalveluiden ja markkinoinnin toteuttamiseksi sekä helpottamaan palveluiden käyttöä. Lue lisää.

Veikkauksen tietosuojaseloste

– yhdistetty rekisteriseloste ja informointiasiakirja

Henkilötietolaki (523/1999) 10 ja 24 §

                                                      

 

3.10.2017 alkaen          

Avaa tästä PDF-versio

1. Rekisterinpitäjä

Veikkaus Oy (jäljempänä Veikkaus)

PL 1, 01009 Veikkaus

Puhelin: vaihde (09) 43701

2. Rekisteriasioiden yhteyshenkilö

Asiakasrekisteripäällikkö

PL 1, 01009 Veikkaus

Puhelin: vaihde (09) 43701

 

3. Rekisterin nimi

Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisteri

 

4. Henkilötietojen käyttötarkoitukset

Henkilötietojen käsittelyn yleisenä henkilötietolain 8 §:n mukaisena edellytyksenä on asiakassuhde, asiakkaan suostumus, asiakkaan Veikkaukselle antama toimeksianto tai Veikkauksen ja asiakkaan välisistä sopimuksista sekä lainsäädännöstä johtuvien oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttaminen.

 

Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisterin asiakastietojen käyttötarkoituksia ovat:

  • Asiakkaan tunnistaminen ja käyttäjänhallinta. Asiakkaiden yksilöinti (identifiointi), todentaminen (autentikointi) ja valtuuttaminen (auktorisointi) Veikkauksen palveluissa. Palvelujen tietoturvallisuus sekä käyttöoikeuksien ja pääsyn hallinta
  • Asiakkaan palveleminen ja asiakassuhteen operatiivinen hoito, hallinta ja kehittäminen. Asiakastietojen sekä asiakas-ja kontaktihistorian hallinta. Tuki- ja neuvontapalvelujen järjestäminen asiakkaalle sekä palvelutoimenpiteiden hallinta ja laadun varmistaminen.
  • Veikkauksen toiminnan, pelien, palvelujen ja maksamisen toteuttaminen sekä analysointi, raportointi, kehittäminen ja personointi.Peli-, palvelu- ja maksutapahtumien varmistaminen ja hallinnointi. Toiminnan laadun ja turvallisuuden varmistaminen.
  • Asiakkuuksien analysointi, ennustaminen, ryhmittely ja kehittäminen. Tutkimus ja tilastolliset analyysit. Asiakas- ja markkinointiviestinnän kohdentaminen, tuote- ja palvelutarjoaman kehittäminen sekä liiketoiminnan kehittäminen ja raportointi.
  • Pelien ja palvelujen tarjoaminen ja markkinointi sekä asiakas- ja markkinointiviestinnän toteuttaminen ja seuranta. Asiakaspalautteen sekä asiakaskyselyjen ja -tutkimusten tulosten käsittely, analysointi ja tilastointi. Viestintä- ja kampanjahistorian hallinta.
  • Veikkauksen vastuullisuuden toteuttaminen ja pelihaittojen ennaltaehkäisy. Pelaamisen rajoitusten ja estojen toteutus ja seuranta. Vastuullisuusanalyysien ja pelaamisen hallinnan välineiden tarjoaminen asiakkaalle.
  • Väärinkäytösten ja ongelmatilanteiden ehkäisy ja selvittäminen. Asiakkaiden ja Veikkauksen oikeusturvan varmistaminen sekä lakiin perustuvien ja viranomaismääräysten mukaisten velvoitteiden hoitaminen.
  • Asiakaspuhelujen nauhoituksia käytetään palvelutapahtumien todentamiseksi, asiakkaiden ja Veikkauksen oikeusturvan varmistamiseksi, koulutustarkoituksiin, palvelun laadun kehittämiseksi sekä väärinkäytösten ehkäisemiseksi ja turvallisuussyistä

 

Veikkauksen mobiilipalveluissa, jotka toimivat asiakkaan lataaman sovelluksen kautta, noudatetaan tämän tietosuojaselosteen lisäksi myös kyseisen palveluntarjoajan ehtoja. Voit tutustua Applen ehtoihin täällä, Googlen ehtoihin täällä ja Microsoftin ehtoihin täällä.

 

5. Rekisterin tietosisältö

Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisteri sisältää seuraavia tietoja:

 

  • Asiakkaan perustiedot
    • Nimitiedot
    • Sukupuoli
    • Syntymäaika
    • Yhteystiedot:
      • Osoitetiedot
      • Puhelinnumero
      • Sähköpostiosoite
    • Kotikuntatiedot
    • Pankkitilin numero
    • Asiointikieli
    • Kotitaloustunniste
    • Muut asiakkaan demografiatiedot

 

  • Yksilöivät tunnisteet
  • Asiakkaan yksilöivät tunnisteet:
    • Henkilötunnus
    • Henkilöllisyyden todentamisessa käytetyn asiakirjan nimi, numero tai muu tunnistetieto ja myöntäjä, taikka käytetty menetelmä
    • Asiakasnumero sekä aiemmat asiakasnumerot mm. RAY:n asiakasnumero, Veikkaus-kortin numero sekä Fintoton pelisovelluksen pelaajatunniste
    • Salattu/hajautettu asiakasnumero
    • Käyttäjätunnus ja salasana Veikkauksen verkkopalveluja varten
    • Pelaajanimet verkkopelipalvelua varten
    • Veikkaus-kortin numero ja tunnisteet
    • Markkinoinnin kohdentamisessa käytettävät tunnisteet
  • Verkkopalvelujen käyttöön liittyvät asiakkaan tunnisteet:
    • Asiakkaan IP-osoite jokaisen palveluun kirjautumisen yhteydessä
    • Asiakkaan käyttämälle päätelaitteelle annettava tunniste jokaisen palveluun kirjautumisen yhteydessä (käyttötarkoituksena väärinkäytösten ehkäisy ja asiakkaan suojelu)
  • Asiakkaan maksukortteihin liittyvät tunnisteet ja numerot

 

  • Asiakkuuteen liittyvät tiedot
    • Asuinpaikan todentamisessa käytetyn kotipaikkatodistuksen tiedot
    • Asiakkuuden alkaminen, päättyminen, tilat ja tasot
    • Asiakkaan palvelujen käyttö ja kontaktihistoria
    • Suoramarkkinoinnin suostumukset ja kiellot (ks. kohta 12)
    • Asiakas- ja palveluviestien sekä muistutusten tilaukset
    • Pelaamisen rajoitukset ja estot sekä niiden voimassaoloajat  (ks. kohta 13)
    • Asiakkaan itse ilmoittamat personoivat tiedot
    • Asiakkaan ryhmittelytiedot sekä muut analytiikan avulla johdetut tiedot
    • Tiedot ulkoisista tietolähteistä (ks. kohta 6)
    • Kampanjoiden tiedot ja niihin liittyvät seurantatiedot
    • Kyselyihin ja tutkimuksiin annetut tiedot sekä keskustelut
    • Osallistuminen Veikkausraatiin sekä tuote- ja palvelukehitykseen
    • Veikkaus Pointsissa tehdyt tehtävät, saavutukset ja palkinnot
    • Asiakaspuhelujen nauhoitukset
    • Asiakaspalvelutapahtumien tiedot
    • Asiakaspalaute
    • Pelitestien tulokset
    • Vastuullisen asiakkuusmallin tulos- ja luokittelutiedot
    • Väärinkäytösten ehkäisyyn liittyvät tiedot
    • Osallistuminen Veikkauksen kilpailuihin ja turnauksiin
    • Asiakasetuihin ja arvontoihin osallistumiset ja lunastukset

 

  • Peli-, palvelu- ja maksutapahtumatiedot
    • Pelitapahtumatiedot
    • Palvelutapahtuma- ja myyntitiedot
    • Voiton lunastus- ja voitonmaksutiedot
    • Palvelukohtaiset asiakastiedot
    • Pelien ja palvelujen personointitiedot
    • Pelaajaryhmät, joihin asiakas kuuluu porukkapelejä pelatessaan
    • Sovellusten ja palvelujen käyttötiedot sisältäen lokitiedot, evästeet sivulatausten yhdistämiseksi, istuntotunnisteet, IP-osoitteen sekä selain- ja käyttöjärjestelmätiedoista lasketun tunnisteen
    • Tietojen käsittelyyn liittyvät tiedot
    • Maksutapahtumat Veikkauksen palveluissa ja maksunvälitystiedot
    • Maksukorttien käyttöön Veikkauksen palveluissa liittyvät tiedot

 

Asiakkaan erillisellä suostumuksella Veikkaus tarjoaa sijaintiperusteisia palveluja, jotka perustuvat asiakkaan päätelaitteen sijaintitietojen hyödyntämiseen. Sijaintietoa, kuten GPS:n tai WLAN-yhteyspisteiden tai matkapuhelinverkon tukiasemien avulla laskettuja koordinaattitietoja, kerätään ainoastaan asiakkaan erikseen käyttöön ottamista palveluista.

Veikkaus säilyttää vain Veikkauksen toiminnan ja tietojen käyttötarkoitusten kannalta tarpeellisia tietoja, joiden käsittelylle on lailliset edellytykset. Käyttötarkoitukseensa tarpeettomaksi muuttuneet tiedot, vanhentuneet tiedot tai tiedot joiden käsittelylle ei enää muutoin ole perustetta, anonymisoidaan tai hävitetään tietoturvallisesti.

 

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakkaaseen liittyviä tietoja kerätään asiakkaalta itseltään sopimuksen tekemisen yhteydessä, verkkopalvelun omat tiedot -osiossa, tuotteiden ja palvelujen käytön yhteydessä, asiakaspalvelun yhteydessä sekä asiakkaan osallistuessa tuote- ja palvelukehitykseen, tutkimuksiin tai kyselyihin.

Asiakkaan tietoja saadaan myös tämän rekisterin alarekisterinä olevasta Fintoton pelisovelluksen asiakasrekisteristä, Casino Helsingin asiakas- ja valvontarekisteristä ja muista Veikkauksen ylläpitämistä kuluttaja-asiakkaita koskevista henkilörekistereistä niiltä osin kuin tietojen käytöstä on informoitu asiakasta.

Asiakkaaseen liittyviä tietoja syntyy Veikkauksen tietojärjestelmiin myös Veikkauksen verkkopalvelujen sekä pelipalvelujen käytön yhteydessä sekä Veikkauksen sisältöjä ulkoisissa verkkopalveluissa käytettäessä.

Asiakkaan tietoja päivitetään ja tarkistetaan tietojen oikeellisuuden ja ajantasaisuuden varmistamiseksi väestötietojärjestelmästä.

Veikkaus päivittää suoramarkkinoinnin kieltoja Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton suoramarkkinoinnin rajoituspalvelusta eli ns. Robinson -rekisteristä sekä asiakkuuksia kuvaavia tietoja tuottavista tietopalveluista.

Asiakkaaseen liittyviä tietoja voidaan hankkia ja päivittää lainsäädännön mahdollistamissa tapauksissa asiakkaalle informoituihin käyttötarkoituksiin myös muista ulkoisista tietolähteistä.

 

7. Evästeet ja muut vastaavat tekniikat

Eväste (Cookie) on pieni tekstitiedosto, jonka selain tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeet sisältävät yksilöllisen tunnisteen, jonka avulla käyttäjiä voidaan tunnistaa.

Veikkaus käyttää verkkopalvelussaan evästeitä palvelujen toteuttamiseksi ja helpottamaan palvelujen käyttöä (esim. mahdollistamaan sen, että asiakkaan ei ole välttämätöntä syöttää kirjautumistietojaan joka kerta uudelleen). Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Evästeitä ja niiden avulla kerättäviä tietoja käytetään myös verkkopalvelun käytettävyyden ja käytön analysoimiseksi, turvallisuuden parantamiseksi, käytön seurantaan ja palvelun kehittämiseksi.

Evästeitä ja niistä saatua tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun viestinnän, mainonnan ja sisällön tuottamiseen verkkopalvelussa (esim. vierailtuasi verkkosivustollamme voimme mainostaa aiemmin katselemiasi pelituotteita ja niihin liittyviä muita pelituotteita sivustollamme tai kumppaneidemme verkkosivustoilla), sivuston kehittämiseen sekä markkinointitoimenpiteiden mittaamisessa ja optimoinnissa.

Käyttäjä voi antaa suostumuksensa evästeiden käytölle tai kieltää sen selaimensa asetuksista. Evästeet ovat tarpeellisia joidenkin palvelujen toimivuudelle, joten Veikkaus ei takaa kaikkien palvelujen toimivuutta, jos evästetoiminnallisuus ei ole käytössä.

Veikkauksen verkkopalvelun markkinointiyhteistyökumppaneiden evästeet mahdollistavat markkinoinnin kohdentamisen ja mittaamisen myös muiden markkinointiyhteistyöhön osallistuvien yritysten internetsivustoilla ns. mainosverkostossa.

Asiakas voi halutessaan estää evästeisiin perustuvan kiinnostusalueidensa mukaisen mainonnan tai sisällön kohdentamisen osoitteessa: http://www.youronlinechoices.com/fi/omat-mainokset.

Asiakastietojen käyttämistä Facebook-mainosten kohdistamisessa voi rajoittaa täällä: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.

Palvelujen käytettävyyden parantamiseksi Veikkaus voi tehdä tutkimuksia, joissa tallennetaan tietoa esimerkiksi asiakkaan yksittäisellä verkkosivulla tekemistä klikeistä tai hiiren liikkeistä.

Sijaintiperusteisen palvelun, kuten Veikkaus Pointsin, yhteydessä asiakas voi halutessaan peruuttaa paikannukseen antamansa suostumuksen mobiililaitteen paikkatietoasetusten kautta.

 

8. Tietojen luovutukset ja siirrot

Asiakkaan henkilötietoja ei luovuteta Veikkauksen lukuun toimivien tai palvelukokonaisuuden tuottamiseen osallistuvien kolmansien tahojen ulkopuolelle.

Asiakkaan henkilötietoja voidaan luovuttaa Veikkauksen markkinoinnin toteuttamiseen osallistuville yhteistyökumppaneille kohderyhmien muodostamiseksi markkinointiyhteistyökumppaneiden palveluissa.

Viranomaisille tietoja luovutetaan lain edellyttämissä tapauksissa, kuten esim. väärinkäytösten selvittämisessä ja ehkäisyssä.

Asiakkaan henkilötietoja siirretään Veikkauksen ylläpitämään rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä annetun lain vaatimusten mukaiseen asiakkaan tuntemistietorekisteriin.

Asiakastietoja voidaan siirtää Veikkauksen suoramarkkinointirekisteriin sekä Veikkauksen kuluttaja-asiakkaiden palvelutuotannossa käytettäviin erillisiin rekistereihin.

Asiakastietoja voidaan siirtää tai luovuttaa asiakkaan tekemän toimeksiannon toteuttamiseksi tai asiakkaan suostumuksella myös väliaikaisiin rekistereihin, kuten tapahtuma-, arvonta- kontaktointi- tai tutkimusrekistereihin. Näiden rekistereiden tietoja käsitellään ainoastaan kunkin rekisterin käyttötarkoituksia varten, erikseen informoidulla tavalla.

Asiakastietoja voidaan luovuttaa tieteellistä tai historiallista tutkimusta varten.

Pääsääntöisesti Veikkaus ei siirrä tai luovuta asiakkaan henkilötietoja Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Tietoja voidaan kuitenkin tarvittaessa siirtää tai luovuttaa Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle henkilötietolain sallimilla tavoilla mikäli:

  • tiedot siirretään maahan, jossa Euroopan komissio on todennut tietosuojan tason olevan riittävä, tai
  • sopimusjärjestelyin voidaan taata tietosuojan riittävä taso, tai
  • mikäli asiakas on antanut siihen suostumuksensa.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet

Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisterin tietoturvallisuus sekä henkilötietojen luottamuksellisuus, eheys ja käytettävyys varmistetaan tarkoituksenmukaisin teknisin ja hallinnollisin toimenpitein. Tietoja ja palvelua suojataan muun muassa palomuurin, fyysisten laitetilojen suojaamisen, kulunvalvonnan, käyttöoikeuksien ja salaustekniikoiden sekä edellä mainittujen aktiivisen valvonnan kautta. Henkilötiedot suojataan asiattomalta pääsyltä ja laittomasti tai vahingossa tapahtuvalta tietojenkäsittelyltä.

Henkilötietoja käsittelevät vain Veikkauksen erityisesti määrittelemät henkilöt, jotka ovat Veikkauksen palveluksessa, sekä Veikkauksen toimeksiannosta palveluja ylläpitävät tai kehittävät kolmannet osapuolet. Nämä tunnistautuvat järjestelmiin henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

Veikkauksen verkkopalvelun tietoliikenne on salattua ja asiakas tunnistaa kyseisen palvelun osoitteen oikeellisuuden varmenteesta.

 

10. Tarkastusoikeus

Asiakkaalla on henkilötietolain 26 – 28 §:n mukaisesti oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on tallennettu. Joidenkin tietojen saamista on kuitenkin rajoitettu mm. rikosten ehkäisemisen ja selvittämisen vuoksi.

Asiakas voi tarkistaa perustietonsa sekä peli- ja maksutapahtumatietoja osittain myös tunnistautuneena Veikkauksen verkkopalvelussa.

Tarkastuspyyntö tehdään toimittamalla kirjallinen ja allekirjoitettu tarkastuspyyntö osoitteella: Veikkaus Oy, Tietosuojavastaava, Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisteri/ Henkilötietojen tarkastuspyyntö, PL 1, 01009 Veikkaus. Tarkastuspyynnössä tulee mainita nimi, henkilötunnus, postiosoite ja puhelinnumero. Tarkastuspyynnön vastaus toimitetaan asiakkaan väestötietojärjestelmästä varmennettuun osoitteeseen.

 

11. Tiedon korjaaminen

Asiakas voi henkilötietolain 29 §:n mukaisesti päivittää ja muuttaa omia tietojaan tunnistautuneena Veikkauksen verkkopalvelussa, asiakaspalvelussa ja tietyissä Veikkauksen pelisaleissa.

Veikkaus huolehtii asiakastietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta päivittämällä asiakkaan virallisia henkilö- ja yhteystietoja väestötietojärjestelmästä. Väestötietojärjestelmään tehdyt muutokset, kuten osoitteenmuutos, päivittyvät Veikkauksen kuluttaja-asiakasrekisterin viralliseksi osoitteeksi automaattisesti.

12. Suoramarkkinoinnin suostumukset ja kiellot

Asiakkaalla on mahdollisuus päivittää suoramarkkinoinnin suostumuksia ja kieltoja tunnistautuneena verkkopalvelussa, asiakaspalvelussa, tietyissä Veikkauksen pelisaleissa ja Casino Helsingissä. Markkinointisuostumus on mahdollista antaa joko sähköisesti, puhelimitse asiakaspalvelukohtaktissa tai muutoin asiakkaan palvelutapahtuman yhteydessä.

Asiakas voi antaa suostumuksensa suoramarkkinointiin

– Sähköpostiin

– Matkapuhelimeen

– Veikkauksen sovelluksiin (push-viestillä)

Asiakas voi kieltää

– Postiosoitteellisen suoramarkkinoinnin

 

Veikkaus päivittää postiosoitteellisen suoramarkkinoinnin kiellon myös Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton suoramarkkinoinnin rajoituspalvelusta.

Asiakas voi kieltää markkina- ja mielipidetutkimusten lähettämisen Veikkauksen verkkopalvelussa, asiakaspalvelussa ja tietyissä Veikkauksen pelisaleissa.

Asiakas voi myös kieltää tietojensa siirtämisen Veikkauksen mahdolliseen suoramarkkinointirekisteriin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Kun asiakas ei ole antanut Veikkaukselle lainkaan suostumuksia ja on antanut kaikki kiellot, ei hänelle kohdenneta Veikkauksen suoramarkkinointia, etämyyntiä tai markkina- ja mielipidetutkimuksia puhelimella, postilla tai sähköpostilla. Asiakas saa kuitenkin aina asiakassuhteen hoitamiseksi ja palvelujen tuottamiseksi tarpeellista asiakasviestintää.

13. Pelaamisen rajoitukset ja estot

Asiakas voi asettaa itselleen pelaamisen rajoituksia ja estoja tunnistautuneena Veikkauksen verkkopalvelussa, asiakaspalvelussa ja Veikkauksen pelisaleissa.